Dermalogica løste net-dilemma til UG
Det er lykkedes Dermalogica at skabe en løsning for både kunder og fysiske forhandlerne, så ingen taber på etableringen af en netbutik.
- Et pointsystem, var løsningen, skriver dagbladet Børsen.
Netpoint bruges i fysisk butik
Det system man endte med er baseret på, at den enkelte kunde i netbutikken samler point som vedkommende kan indløse ved at besøge en fysisk butik, som han eller hun har udpeget ved købet. Når kunden har hentet sin vare, får butikken tilsendt et eksemplar af pågældende produkt uden beregning.
Samtidig har man tilbudt Demalogicas 110 forhandlere at lægge netbutikken inde som en del af deres egene hjemmeside, hvilket godt halvdelen har takket ja til.
En af dem er Heidi Petersen, der driver klinikken Holstebro Skin Care.
- I starten var det lidt svært at se pointen. Jeg var bange for at jeg skulle ligge under for en hel masse ting. Men de hjælper mig. Når der kommer nye produkter, lægger de f.eks. nyhedsbreve ind, så jeg er fri for selv at gøre det, siger hun om Dermalogicas nye nethandelssystem, der udover at give kunden point til køb i hendes forretning og også giver mulighed for at spare 20 procent op til senere køb.